pondělí 19. května 2014

PULA / Croatia (August 2013)

Na druhý prázdninový měsíc loňského roku, jsem naplánovala výlet do chorvatské Puly. Tohle místo mě uchvátilo nejen fotkami krásného amfiteátru, ale i svou přímořskou polohou, kdy bylo možné spojit poznávání s osvěžujícím koupáním u středozemního moře.

Pula se nachází na západě Chorvatska, na jihu Istrijského poloostrova. Pula byla Chorvatsku, resp. Jugoslávii přidělena až v roce 1945, dříve patřila Itálii, ve středověku Rakousko-Uhersku. I teď je možné se v tomto půvabném městě domluvit italsky. Mezi největší skvosty tohoto městečka (opravdu není nikterak veliké) patří bezpochyby amfiteátr, který je druhý největší a nejvýznamnější po římském koloseu. Na jihu městské oblasti potom turistická oblast Punta Verudela s Rakousko-uherskou chátrající pevností (ale také plážemi :-)). Ve Verudele se také nachází mořský svět, kde můžete obdivovat živočichy nejen z Jadranu.

Na oficiálních stránkách města Pula, které jsou k dispozici v několika světových jazycích včetně angličtiny zobrazíte i mapku města nebo také pod záložkou "Where to go" památky, které stojí za to navštívit.

A co stojí navštívit podle mě? :-)

***Amphiteater***

***Temple of Augustus***

***Forum***

***Cathedral of the Assumption of the Blessed Virgin Mary***

***Small Roman Theater ***
+ nádherný výhled na město

***Triumphal Arch of the Sergi - Golden Gate, Twin Gates and City Walls, Gate of Hercules, Church and Monastery of St. Francis, Castle in Verudela, House of Croatian defenders, Chapel of St. Maria Formosa***

Délka pobytu: 1 den

Moje kalkulace nákladů na dopravu / ubytování: 1279,- nákup na Slevomat

Popis výletu a celkové hodnocení:

Pula je město, kde se zastavil čas, vrátí Vás do období antiky, ale rozhodně zde nenatrefíte na davy lidí a shon v ulicích. Nabídka na slevomatu byla více než příjemná. Do Puly jsme vyráželi ve večerních hodinách a v ranních jsme přijeli do přístavu. U přístavu se nachází amfiteátr, kam jsme se podívaly hned z rána za příjemných 40 kun a byli jsme v něm sami, neboť prohlídku Puly jsme se naplánovali bez využití služeb průvodce CK, která zájezd poskytovala. Poté jsme pokračovali do centra, kde jsme se přes Triumphal Arch of the Sergi - Golden Gate dostali, až na Forum, shlédli Temphle of Augustus a Cathedral of the Assumption of the Blessed Virgin Mary, pokračovali jsme procházkou na kopec, kde se nachází Small Roman Theater, kde je krásný pohled na celé město a přístav. Prošli jsme zbytek památek, zašli na pizzu a pokračovali místním autobusem za 5 kun do Punta Verudela (abychom tolik neunavili nožičky, ale dá se dojít i pěšky), shlédli hrad, vynechali mořský svět a raději jsme zbytek odpoledne strávili na pláži Ambrella a osvěžili se v moři. Večer jsme nasávali atmosféru města v místním baru a procházkou zbytku centra cestou zpátky k autobusu do přístavu, kde jsme narazili na propracovanou plastickou fontánku, která znázorňuje celé městečko. Zakoupili nějaký ten suvenýr a odpočatí jsme nastoupili na cestu zpět do Čech. Autobusy Boleslavské cestovky neskýtají příliš luxusu, ale sedačky se dají sklopit do polo-leže a za tu cenu? Co bychom vlastně chtěli. Výlet sem se mi líbil a dokážu se zde představit i delší dovolenou, rozhodně to není místo přeplněné davy turistů a to se mi moc líbilo :-) hodnotím tedy velici kladně.

Přidávám pár posledních fotek a doufám, že dnešní post bude pro někoho inspirací. :)