úterý 20. května 2014

Mrkvové muffiny / Carrot's cupcakes

Máte rádi mrkvový dort? Tak Vám jistě budou chutnat i tyto mrkvové muffiny, těsto je totiž stejné.







 Budeme potřebovat: (na dort použije dvojnásobné množství).
1 hrnky polohrubé mouky - já použila obyčejnou polohrubou (1/2 hrnek) a hladkou kukuřičnou (1/2 hrnek)
3/4 hrnku cukru
3/4 hrnku oleje
3/4 hrnku mléka
1 lžička prášku do pečiva
1 vanilkový cukr
1 lžička sody
1 a 1/2 - 2 hrnky na hrubo strouhané mrkve
2 vejce
1/2 hrnku vlašský ořechů či slunečnicových semínek (nesolených)



Postup:
Nejdřív smícháme sypké suroviny, potom přidáme tekuté a nastrouhanou mrkev. Bílky z vajec jsem vyšlehala a přidala do těsta nakonec. Plníme do košíčků, které pečeme ve formě na muffiny ve vyhřáté troubě na 170 ºC 30-40 minut podle velikosti košíčků.

Poleva:
Klasická poleva mrkvového dortu se skládá z měkkého mazacího sýru lučina (recept na domácí lučinu naleznete zde) moučkového cukru, citronové šťávy a 2 lžic másla (aby poleva nepopraskala) vše se společně vyšlehá a natře se na dort či muffiny a posype se sekanými vlašskými oříšky. Poměr lučiny a cukru je na vás, podle toho, jak moc chcete mít polevu sladkou. 



Já jsem tentokrát měla po ruce bílou čokoládovou polevu a čokoládové kousky, takže jsem muffiny namazala bílou čokoládou a posypala čokoládovými kousky, ale vy třeba můžete nechat i bez polevy :-)


Dobrou chuť !
V.

Žádné komentáře:

Okomentovat