neděle 29. června 2014

Buchta z cizrny a bonus navíc / Chickpea cake with extra bonus

Zdravím :-) Můj dnešní pozdrav patří zejména čtenářům z Mytaste.cz! Ano, ano, vím o Vás a váš zájem a návštěvnost mě velice těší a to, že jste si oblíbili mé recepty také. Moje touha experimentovat v kuchyňi stále roste a chuť na zdravé, chutné odlehčené recepty také! Díky Vám vím, že v tom nejsem sama a tak jsem si nedělní odpoledne zkrátila v kuchyni a přidávám rovnou dva recepty. 


Prvním, řekněme receptem hlavním bude buchta z cizrny. Už nějakou tu dobu mě lákalo vyzkoušet fazolové brownies, ale když už je chuť a čas vařit a péct, fazole vzaly nohy na ramena a ze skříně na mě kouká jen cizrna, tak jsem její výzvu přijala a recept je tu!

Budeme potřebovat:
500 g vařené cizrny (klasicky přes noc namočit, pak cca 45 minut povařit, nebo prostě použít konzervovanou a vařit rovnou)
2 banány (zralé, klidně zčernalé, chuť je pak intenzivnější)
2 lžíce sojového mléka (klidně nahraďte obyčejným)
3 lžíce třtinového cukru (nebo medu, či klasického rafinovaného cukru, kterému jsem však já dala už dávno sbohem)
4 vejce
2 lžíce kakaa
1 lžička prášku do pečiva
50 g čokolády (já dala 74%)

Postup:

Ten mě opravdu bavil, do mísy jsem dala vše, tak jak leželo či stálo na lince, kromě čokolády, tu jsem nejprve dala na minutku do hrnečku do mikrovlnky. Pak už stačilo vzít jen tyčový mixér a všechno hezky do hladka umixovat. Naplnit nějakou tu formu, já použila silikonovou na srnčí hřbet (tedy dvě, chtěla jsem mít dezert nižší) a šup s tím do trouby na 175 stupňů cca na 45 minut, zkoušejte těsto, jako u klasické buchty, každému trouba peče jinak :-)

Jak bylo vše hotové, zjistila jsem, že mi na lince zbyla přebytečná uvařená cizrna a lednice je plná jídly na další dny, tak jak jí využít? Když už z cizrny můžu mlsat na sladko, tak jsem přemýšlela jak mlsat na slano. V zahraničí jsem se setkala s ochucenou cizrnou jako mls, místo oříšků a tak. 

Takže jsem k části cizrny v misce přimíchala lžičku olivového oleje, lžičku uzené papriky, špetku chilli a sůl. 



Do její druhé části opět olivový olej, sůl, lžičku sušeného česneku a bylinky z balkónové zahrádky.



Na plech pečící papír, cizrnu vysypat a rozprostřít a šup k buchtě do trouby, pečeme do křupava! Můžeme průběžně ochutnávat, a vyndat, až s výsledkem budeme spokojení.

Doufám, že jsem Vás dnes svými recepty potěšila a pokud se bojíte nějaký recept vyzkoušet, nebo nevíte co z určitých surovin vytvořit, napište mi do komentářů, ráda příjmu Vaší výzvu a pokusím se vymyslet něco, co by Vás inspirovalo, tak abyste předešli zklamání z nevydařených pokrmů.

Dobrou chuť 
V.




Žádné komentáře:

Okomentovat