středa 29. dubna 2015

Domácí sojové mléko / Homemade soya milk

Přes veškeré předsudky o tom, že se mi to nemůže povést dobře, jsem se pustila do výroby domácího sojového mléka. A při  ochutnávce první skleničky mě čekalo příjemné překvapení! A já jsem spokojená, jak si za necelou desetikačku vytvořím přes litr tohohle BIO sojového zázraku, bez kterého si svůj den nedokážu představit :-)






Budeme potřebovat:
100 g sojových bobů v BIO kvalitě
1200 ml vody
lžička stévie nebo třtinového cukru (nemusí být)

Postup:
Sojové boby přes noc namočíme a necháme nabobtnat. Druhý den slijeme vodu a rozmixujeme společně se 1200 ml čisté vody. Poté přecedíme přes plátýnko nebo sítko (v tomto případě víckrát). Tento "výtažek" povaříme půl hodiny. Sojové mléko můžeme přisladit. Skladujeme v zavřené sklenici v lednici maximálně 4 - 5 dnů. Sojovou drť co nám zbyla, zvanou okara můžeme uplatnit při vaření či pečení.

A co vy máte rádi sojové mléko? :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat