pátek 1. května 2015

Masové špejle a pečená kuřecí křidélka / Meat sticks and roasted chicken wings

Byl čtvrtek, v práci jsem se zdržela kvůli uzávěrce a nestihla jsem se zastavit u řezníka pro žebra na které se přítel těšil celý týden a které jsem chtěla naložit, abych vyzkoušela poslední balsamikový krém společnosti Kalamáta papadimitriou, pro kterou testuji jejich produkty na základě výzvy webu Blogery.cz. Tak jsem vzala za vděk na tence nakrájeným vepřovým bokem a křidýlky od Alberta a vykouzlila tuhle dobrotu, která také sklidila velkou chválu :-)



 Budeme potřebovat:
Prorostlejší vepřové maso nakrájené na tenké plátky (třeba vepřový bok)
Kuřecí křidélka
špejle

Marináda:
3 lžíce olivového oleje
2 lžíce tmavého balsamikového krému
2 lžíce datlového sirupu (neměla jsem med, který obvykle používám)
1 lžička oregána
špetka chilli
špetka soli
2 měnší stroužky česneku

Postup:
Smícháme ingredience na marinádu do které přes noc (nebo na pár hodin) naložíme maso. Plátky vepřového motáme na špejli (do spirálky) a skládáme těsně vedle sebe do pekáčku, kuřecí křidélka jen tak do pekáčku přendáme. Pečeme přiklopené 30 minut na 180 stupňů, poté odklopené dalších 20 minut a průběžně potíráme zbytkem marinády.

Vše se dá samozřejmě připravit také na grilu. Servírujeme s pečivem, zeleninou, hořčicí nebo dipem ze zakysané smetany a česneku.

Dobrou chuť!
V.


1 komentář:

  1. Tak z takové večeře by byl přítel úplně nadšený :-) . Sice si někdy na grilu taky děláme maso, ale spíš jenom plátky. Takový pořádný flák masa jsme ještě nezkoušeli. Máme v merku nějaký větší gril, líbí se mi větší plynový gril z https://www.avenberg.cz/k94-grilovani-plynove-grily , ale nevím, jak je to s jeho údržbou? Máte plynový gril, nebo jaký?

    OdpovědětVymazat